Firma doTERRA czyli Dary Ziemi powstała w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Od samego początku misją firmy oraz tym, co miało odróżniać ją od konkurencji była jakość oferowanych produktów.
Firmę założyli byli pracownicy firmy Young Living – doświadczeni eksperci z zakresu aromaterapii, biznesu oraz medycyny. Głównym ich celem było dzielenie sie z ludźmi na całym świecie olejkami eterycznymi o najwyższej jakości. Aby urzeczywistnić tą wizję, stworzono nowatorski standard jakości olejków eterycznych o nazwie CPTG (Certified Pure Tested Grade). Po więcej informacji zajrzyj TUTAJ.
Firma od samego początku ma swoją siedzibę w mieście Pleasant Grove w stanie Utah w USA.
O historii firmy doTERRA oraz rynku olejków eterycznych na świecie i w Polsce – posłuchaj w filmie powyżej.
Firma doTERRA rozpoczęła swoja działalność z asortymentem 25 olejków i 8 autorskich mieszanek w kwietniu 2008 roku.
Założycielami byli: Emilly Wright, Greg Cook, dr David Hill oraz David Stirling.
Na uwagę zasługuje fakt, że firma powstała bez jakiegokolwiek finansowania zewnętrznego a jej błyskawiczny rozwój stanowi bezprecedensowy sukces i porównywalny jest z tempem rozwoju firmy Apple.
W 2012 roku – po zaledwie 4 latach działaności – obrót firmy wynosił już 1 mio $ dziennie
W roku 2014 – zarejestrowano milionowe konto klientowskie
W roku 2015 – po 7 latach działalności – firma weszła do prestiżowego grona „1 billion dollars companies„, czyli firm generujących przychód w wysokości 1 miliarda USD.
W roku 2017 – w doTERRA zarejestrowanych było już ponad 5 milionów klientów.
W 2018 – firma wkroczyła na rynek europejski a zaraz potem również do Polski.
Obecnie doTERRA ma ponad 12 milionów klientów na całym świecie i posiada 32%-wy udział w rynku olejków eterycznych będąc tym samym niekwestionowanym światowym liderem tej branży.
Obejrzyj film i przekonaj się dlaczego doTERRA jest firmą inną niż wszystkie:
dōTERRA pozyskuje swoje olejki eteryczne na całym świecie (ponad 150 oryginalnych olejków z ponad 45 krajów). Ma to na celu zapewnienie, że olejek pozyskiwany jest z rośliny, która rośnie w najlepszych dla siebie warunkach i tam, gdzie ma optymalne możliwości rozwoju. Pozyskany w ten sposób olejek ma najwyższej jakości profil chemiczny, co zapewnia maksymalne korzyści zdrowotne oraz skuteczność.
Czystość olejku eterycznego jest najważniejszą i najtrudniejszą do uzyskania cechą. Olejek eteryczny, który nie jest czysty, może wywołać podrażnienia, niepożądane skutki, a nawet choroby. Niestety fałszowanie i nieetyczne praktyki są współcześnie bardzo powszechne w przemyśle olejków eterycznych.
Ze względu na brak akceptowanych w branży standardów, dōTERRA stworzyła własny standard jakości i testowania olejków o nazwie Certified Pure Therapeutic Grade (CPTG), który potwierdza, że olejki są w 100% wolne od chemicznych dodatków, zafałszowań, składników syntetycznych lub szkodliwych zanieczyszczeń. W każdej partii. Każdej butelce. Za każdym razem.
Każda partia olejku eterycznego podlega 13 różnym badaniom i testom laboratoryjnym na 3 etapach produkcji, aby zapewnić najwyższą jakość i czystość, a co za tym idzie skuteczność i długi okres przydatności do spożycia. Jest to bezprecedensowe spośród wszystkich innych firm produkujących olejki eteryczne.
Kiedy używasz olejków eterycznych dōTERRA, możesz być pewna, że napis na etykiecie, jest dokładnie tym, co znajduje się w butelce. I że w butelce nie ma nic poza tym, co zostało wydestylowane z danej rośliny – żadnych substancji syntetycznych, wypełniaczy, rozcieńczaczy, naturalnych czy sztucznych dodatków, pestycydów ani zanieczyszczeń bakteriologicznych.
Tutaj produkt broni się sam, wystarczy zacząć go używać, żeby przekonać się o jego czystości i mocy. To co mnie osobiście w tym produkcie zafascynowało, to fakt, że są to olejki o jakości spożywczej!
To, że olejek może być w 100% czysty, nie oznacza, że jest skuteczny lub silny. W rzeczywistości w przypadku większość firm – nie jest. Aby uzyskać moc, olejek musi pochodzić z tej części świata, w której roślina jest rodzima i ma najlepsze warunki do rozwoju. Ponadto rolnicy muszą mieć duże doświadczenie i być zaangażowani w uprawę, zbieranie i destylację olejku za każdym razem we właściwy sposób. To jeden z powodów, dla których olejki dōTERRA są najsilniejsze na świecie.
Możesz przekonać się sama, że olejki innych firm, w porównaniu z olejkami doTERRA są zdecydowanie słabsze. Nie tylko mają słabszy (lub wręcz inny) zapach, ale również w przypadku innych firm może być konieczne użycie kilku kropli tego samego olejku, aby uzyskać równowartość tego, co otrzymujesz z 1 kroplą olejku doTERRA.
Sama poczuj tą siłę!
Ze względu na czystość olejków eterycznych dōTERRA są one bezpieczne dla wszystkich grup wiekowych i można je stosować zarówno aromatycznie, miejscowo, jak i wewnętrznie. Należy tylko przestrzegać podstawowych wskazówek dotyczących bezpieczeństwa stosowania, jak również dla wrażliwej skóry, dzieci i odpowiednich praktyk do użytku miejscowego i wewnętrznego.
Bezpieczeństwo stosowania wynika bez wątpienia z bardzo wysokiej jakości produktu oraz z jej stabilności. Stąd też bierze sie ogromne zaufanie klientów do firmy dōTERRA – z faktu że jakość jest bezsprzecznym priorytetem, a równocześnie firma pokazuje, że nie ma nic do ukrycia i całkiem transparentnie i otwarcie prezentuje np. wyniki badań poszczególnych partii olejków. Wystarczy na stronie www.sourcetoyou.com wpisać numer partii interesującego nas olejku, a mamy dostęp do wyników badań danego olejku i do jego składu chemicznego i innych danych na temat miejsca, daty i sposobu destylacji.
dōTERRA nie tylko podniosła standardy jakości, ale także wprowadziła kilka nowych i ekscytujących sposobów, w jakie olejki eteryczne mogą być używane i wprowadzane do codziennego życia, jak nigdy dotąd. Dzięki nowym i ekscytującym innowacjom w liniach produktów na bazie olejków możemy czerpać korzyści z olejków eterycznych w praktycznie wszystkich dziedzinach naszego życia: począwszy od wspierania zdrowia i odporności, przez szeroko pojętą profilaktykę zdrowia, zastosowania kosmetyczne, pielęgnację skóry i włosów, wsparcie emocjonalne aż po sprzątanie w domu.
Misją firmy jest umożliwienie klientom zastąpienie produktami naturalnymi wszechobecnej w naszym życiu chemii. Stąd takie wszechstronne i różnorodne możliwości zastosowań olejków dōTERRA w życiu codziennym.
Jednocześnie firma posiada prężnie działający dział badań i rozwoju, który prowadzi szereg różnych badań nad właściwościami i zastosowaniem olejków eterycznych. Wyniki publikowane są na blogu doterrascience . Firma nawiązuje również regularnie współpracę z ośrodkami naukowymi na całym świecie i angażuje się w liczne akcje mające na celu upowszechnienie aromaterapii jako jednej z gałęzi medycyny naturalnej/ holistycznej.
DōTERRA ma w swoim asortymencie jednak nie tylko olejki eteryczne i olejkowe mieszanki, ale cały szereg produktów kosmetycznych, środków czystości a także wysokiej jakości, przebadane naukowo suplementy diety – probiotyki, antyoksydanty, preparaty witaminowe, czy kwasy omega – zarówno dla dorosłych (w tym specjalną linię suplementów dla kobiet oraz dla sportowców), jak i dla dzieci.
Kolejną odpowiedzią na pytanie dlaczego doTERRA?? – jest filozofia tej firmy i jej etyczne podejście do biznesu, w tym zarówno do człowieka, jak i do Matki Ziemi i jej zasobów.
dōTERRA pozyskuje blisko 150 rodzajów olejków w 45 krajach świata. W ponad 90% przypadków ma pełną kontrolę nad całym procesem produkcyjnym (od warunków uprawy roślin, ich zbioru, transportu surowca z pola do destylarni, przez proces destylacji, kontrolę jakości aż do otrzymania finalnego produktu zamkniętego w buteleczce). Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy z partnerami/ rolnikami i producentami.
Odbywa się to w ramach niezwykle wartościowej inicjatywy Co-Impact-Sourcing, w centrum której stoją nie tyle olejki, co człowiek. W ramach tej inicjatywy farmerzy współpracujący z doTERRA otrzymują nie tylko godziwe wynagrodzenie (często również przedpłaty) ale również wszechstronną pomoc dla prowadzonego biznesu – szkolenia, pomoc w finansowaniu inwestycji czy zwiększaniu efektywności produkcji itp.
Co-Impact Sourcing rozwija długoterminowe, wzajemnie korzystne partnerstwa z lokalnymi rolnikami i drobnymi producentami, jednocześnie tworząc trwałe miejsca pracy i zapewniając niezawodny dochód na słabo rozwiniętych obszarach.
Szacunkowi do człowieka towarzyszy również szacunek do przyrody – co oznacza przede wszystkim pozyskiwanie materiału roślinnego do produkcji olejków z poszanowaniem zasobów naturalnych i ochronę lokalnego środowiska naturalnego. Ponieważ coraz więcej ludzi zaczyna używać olejków eterycznych, ważne jest, aby nie eksploatować stanowisk roślinnych nadmiernie, a także aby istniały długoterminowe plany zapewniające wystarczającą, zrównoważoną podaż.
Prowadząc swoja działalność w sposób zrównoważony, dōTERRA racjonalnie gospodaruje zasobami oraz stara się ograniczać negatywny wpływ swojej działalności na środowisko poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii, korzystanie z odnawialnych źródeł energii i minimalizowanie ilości odpadów podczas produkcji i transportu, a także poprzez wiele akcji organizowanych w duchu zero waste.
Dodatkowo dōTERRA angażuje się w wiele lokalnych akcji charytatywnych wpierając lokalne, ubogie społeczności i poprawiając jakość ich życia np. przez budowanie wodociągów, szkół, szpitali, zapewnianie opieki medycznej najuboższym, organizowanie edukacji dziewcząt, czy tak jak ostatnio pomoc dla uchodźców przebywających na greckiej wyspie Lesbos. Wszystko to w ramach Fundacji Healing Hands.
W ramach fundacji firma współpracuje również z innymi organizacjami non-profit. Jedną z organizacji, która skutecznie rozprawia się z handlarzami dzieci i prowadzi ich kompleksową rehabilitację jest fundacja Underground Railroad, którą finansowo wspiera dōTERRA. W ciągu ostatnich kilku lat, organizacja ta uwolniła i rehabilituje ponad 1200 dzieci. Niektóre z nich to jeszcze niemowlęta. Fundacja pomogła schwytać i aresztować 450 handlarzy ludźmi.
Ten społeczny i etyczny wymiar firmy jest dla mnie bardzo ważny. Można powiedzieć, że za każdą buteleczką olejku kryje się dużo, dużo więcej niż tylko olejek.
Za każdym razem, gdy zamawiasz olejki eteryczne dōTERRA, bezpośrednio wspierasz fundację i jej działania.
Jak mówi stare powiedzenie „za niską cenę, dostajesz niską wartość” lub innymi słowy „masz to, za co płacisz”. Kupowanie tanich olejków daje tanie efekty. Jeśli chodzi o używanie olejków eterycznych dla zdrowia – zdecydowanie nie chcemy ryzykować.
Czy olejki dōTERRA są drogie? Nie, w rzeczywistości mogą być tańsze i bardziej skuteczne niż środki, które oferuje nam współczesna medycyna. Poza tym należy brać pod uwagę brak efektów ubocznych, brak terminu ważności olejku (jeśli jest właściwie przechowywany) oraz mniej wizyt u lekarza.
Porównując cenę olejków doTERRA do innych firm, pamiętaj:
A dodatkowo?
Olejki eteryczne stały się w ostatnich latach bardzo popularne i mają zdecydowanie swój moment. Doskonale wpisują się w światowy trend powrotu do natury i odwrotu od toksycznej chemii. A dodatkowo przez swoją różnorodność i wszechstronność pozwalają na stosowanie ich w rozmaitych dziedzinach życia.
Światowy rynek olejków eterycznych rozwija się dynamicznie a prognozy mówią o wzrostach 10-13% w skali roku w następnych latach.
Wartość tego rynku wyceniana na niecałe 7 mld USD w 2018, roku zgodnie z prognozami ma wynosić niemal 19 mld USD w roku 2026. Ten trend jest nie do zatrzymania, co biorąc pod uwagę dominującą pozycję firmy doTERRA na tym rynku, daje nam podstawy do optymistycznego patrzenia w przyszłość ;-).
Tak. Jeżeli chodzi o Polskę, to jest to zdecydowanie TEN MOMENT!!
Rynek olejków eterycznych w Polsce jest dopiero w początkowej fazie rozwoju. Mamy w naszym kraju nieco ponad 18.000 kont klientowskich. Przy populacji ok 38 mln ludzi – specjaliści określili potencjalną, minimalną grupę docelową dla naszego biznesu na 1 milion klientów. Łatwo wyliczyć, że obecnie zajmujemy niecałe 2% rynku. A ten rynek będzie się rozwijał i kont będzie przybywać w najbliższym czasie w postępie geometrycznym. To akurat jest pewne.
Kwestią otwartą pozostaje pytanie, czy chcesz być częścią tego sukcesu i tego rozwoju ??
Sheryl Sanderg – Chief Operating Officer firmy Facebook powiedziała:
„KIEDY DOSTAJESZ MIEJSCE W RAKIECIE,
NIE PYTAJ KTÓRE TO MIEJSCE.
PO PROSTU WSIADAJ!!„
To bardzo istotna kwestia, bo wszyscy żyjemy a Planecie Ziemia i nikt za nas rachunków nie zapłaci ;-). Wszyscy pracujemy po to, żeby zarabiać.
W marketingu sieciowym mamy o tyle komfortową sytuację, że jesteśmy swoim własnym szefem, pracujemy na swoich własnych zasadach: online lub offline, z dowolnego miejsca w dowolnych godzinach. Szczególnie w ostatnich latach stało sie to wszystko istotne, gdy wszelkie formy zarabiania online stały się atrakcyjniejsze przez zaistniałe okoliczności.
W marketingu sieciowym zarabia się tyle, ile wynika z planu marketingowego – czyli zasad i wysokości wypłacania prowizji. Prowizja uzależniona jest od obrotu, czyli od tego ilu klientów i za jaką kwotę kupi produkty danej firmy.
Osoby pracujące w marketingu sieciowym, dostają wynagrodzenie od firmy za:
Więcej o tym modelu biznesowym dowiesz sie z części BIZNES ONLINE – TWOJA DROGA DO WOLNOŚCI. Kliknij poniżej:
Współpracownicy, czy konsultanci dōTERRA (tzw. Wellness Advocate) promują produkty i w zależności od tego, jak są skuteczni, taką otrzymują prowizję. Istnieje kilka rodzajów prowizji. Niektóre są uzależnione od obrotu a inne otrzymujemy wspierając w budowie biznesu Twoich współpracowników.
Ilość otrzymywanych prowizji i ich wartość % uzależnione są od etapu rozwoju i wielkości stworzonej przez Ciebie firmy. Przy osiąganiu kolejnych rang (poziomów awansu) nabywamy prawo do kolejnych prowizji.
A jakie są warunki osiągnięcia kolejnych rang? Poniżej wymagania dla kilku z nich:
Cały plan marketingowy przedstawia sie następująco:
Średni czas osiągnięcia rangi i średnie zarobki to:
Są to uśrednione dane a rzeczywiste efekty będą zależały od Twojej pracy i zaangażowania. Są osoby, które osiągały te rangi dużo szybciej jak też dużo wolniej. Praca ta może zająć cały dzień, ale może być też dodatkowym sposobem zarabiania, wszystko zależy od założonego celu, motywacji oraz organizacji.
Wraz z rozwojem Twojego zespołu i rosnącymi zakupami klientów (Twoich i całego Twojego zespołu), będą rosły Twoje dochody, ale również rósł będzie udział % poszczególnych rodzajów prowizji.
Jak widzisz poniżej są 4 główne prowizje (źródła przychodów):
FAST START – wynagrodzenie za rejestracje nowych klientów
POWER OF 3 – wynagrodzenie za budowanie zespołu
UNILEVEL – wynagrodzenie za obrót Twojego zespołu. Na wykresie kolor zielony.
LEADERSHIP – wynagrodzenie za budowanie rang i zaangażowanie w edukację Twoich współpracowników. Tą część otrzymujesz na wyższych poziomach (rangach) pochodzi ona z puli globalnego obrotu dōTERRA. Na wykresie poniżej jest zaznaczona na żółto i widać, że może stanowić prawie połowę całkowitych dochodów.
W marketingu sieciowym często mówi sie o dochodzie pasywnym, czyli o strumieniu dochodu, który otrzymujesz z działalności stworzonej i wypracowanej przez Ciebie struktury.
W doTERRA taki prawdziwy przychód pasywny stanowi prowizja UNILEVEL, którą otrzymujesz od każdego zakupu dokonanego przez osoby w Twoim zespole. Im częściej Twoi klienci wracają po produkty (tzn. im wyższy jest współczynnik retencji) i im więcej kupują, tym wyższy jest Twój przychód pasywny.
Niezwykle istotne jest to, że akurat dōTERRA może się pochwalić niespotykaną w branży retencją (utrzymaniem zakupów) na poziomie 60-70%. Wskaźnik ten oznacza, że 6 z 10 nowych klientów, wróci w ciągu roku od założenia konta, żeby dokonać ponownych zakupów. Jest to prawdziwy fenomen, ponieważ średni współczynnik retencji dla innych firm działających w marketingu sieciowym w szeroko pojętej branży wellness wynosi 10-15%
Wielokrotnie przy różnych okazjach powtarzałam już, że dla mnie współpraca z dōTERRA, to nie tylko kwestie finansowe, ale również ogromny rozwój na wielu płaszczyznach oraz niesamowity, ciągły proces edukacyjny.
✔ Używając olejków, dopytując i czytając – zdobywamy wiedzę na temat aromaterapii, ale również roślin, natury i naturoterapii. W moim przypadku zaowocowało to chęcią zdobywania dalszej wiedzy na specjalistycznych kursach i studiach z zakresu ziołolecznictwa, fito – i naturoterapii. Wiele osób, które współpracują z doTERRA rozpoczyna od fascynacji olejkami eterycznymi a następnie rozwija swoje pasję w nieco innych obszarach, wciąż jednak wykorzystując zalety aromaterapii. Olejki eteryczne otwierają nas na dalszy rozwój i na poszukiwanie własnej ścieżki i nie ma znaczenia czy tą dalszą drogą jest refleksologia, czy masaże, ziołolecznictwo, praktyki duchowe, medytacje, coaching, joga, praca z energią, czy szeroko rozumiana praca z ciałem i terapie naturalne. W każdej z tych dziedzin aromaterapia jest bardzo istotnym elementem całego procesu i niesamowitym wsparciem.
✔ Edukacja własna, to tylko jedna strona tego wyzwania. Drugą nie mniej istotną stroną jest przekazywanie wiedzy o olejkach i edukowanie innych – klientów, potencjalnych klientów, współpracowników. Opowiadamy o właściwościach olejków i o sposobach ich stosowania, prowadzimy spotkania, warsztaty i szkolenia. Mogą to być spotkania jeden na jeden, większe grupy, wykłady a także edukacja online. Niejednokrotnie stanowi to dla nas wielki wyzwanie i zmusza do przełamywania własnych słabości i barier. Musimy nauczyć się przekazywania wiedzy w sposób prosty i zrozumiały, a do tego dochodzą wszelkiego rodzaju bariery techniczne związane z pracą online i z prowadzeniem kont w mediach społecznościowych. To ogromne, wyzwanie ale także wielka satysfakcja!!
✔ Sukcesu w marketingu sieciowym nigdy nie osiąga się w pojedynkę. To nie jest biznes dla samotników. Od samego początku praca ta polega na szukaniu kontaktów i budowaniu struktury złożonej z klientów a potem również współpracowników. To skutkuje rozwojem w zakresie zdolności interpersonalnych, współpracy, komunikacji i zdolności przywódczych. Bycia liderem też trzeba sie nauczyć. Nie każdy sie z tym rodzi. To kolejne wyzwanie i ogromny powód do satysfakcji.
To wszystko powoduje, że rozwijamy się jako ludzie – zdobywamy nowe kompetencje, poznajemy lepiej samych sobie, uczymy sie odkrywać, nazywać i przepracowywać swoje lęki, blokady, ograniczające nas, negatywne przekonania. Nie bez powodu funkcjonuje powiedzenie, że „praca w marketingu sieciowym to rozwój osobisty z podpiętym planem kompensacyjnym„
Jeżeli chcesz dowiedzieć sie więcej o tym co mi dał networking i jaka była moja motywacja do wybrania tej ścieżki rozwoju, kliknij poniżej: